Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022

Νεοελληνική γλώσσα α΄: Διαφήμιση

Η διαφήμιση είναι ένα σύντομο πολυτροπικό κείμενο πειθούς που στοχεύει στη γνωστοποίηση και την προώθηση ενός αγαθού/προϊόντος/μηνύματος ή μιας υπηρεσίας. 
Συνήθως εμφανίζεται στα μέσα μαζικής επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπο, διαδίκτυο) αλλά γίνεται επίσης με αφίσες, φυλλάδια, πανό, φωτεινές επιγραφές και άλλα οπτικά και ακουστικά μέσα.
 
Η διαφήμιση προϊόντος περιλαμβάνει 
  • όνομα προϊόντος
  • εικόνα (συχνά η εικόνα από μόνη της αποτελεί τη διαφήμιση)
  • σλόγκαν ή ατάκα (σύντομη συνθηματική φράση), 
  • σύντομο πληροφοριακό κείμενο (περιγραφή, αφήγηση, επιχειρηματολογία, διάλογος, πρόβλημα-λύση)
Το όνομα του προϊόντος πρέπει να είναι εύστοχο, το σλόγκαν πρωτότυπο και το κείμενο παρουσιάζει τις ιδιότητες του προϊόντος ή επιχειρήματα (λογικά, ψυχολογικά, ηθικά) για τα πλεονεκτήματά του. Κάποιες φορές υπερτονίζονται τα ευεργετικά αποτελέσματα της χρήσης του προϊόντος ή προβάλλονται ψευδείς ισχυρισμοί και αποκρύπτονται τα ελαττώματά του (παραπλανητική διαφήμιση). Συχνά, για να πετύχει τον στόχο της η διαφήμιση, χρησιμοποιείται ιδιαίτερα το συναίσθημα ή η αυθεντία.
 
Εκφορά του λόγου στη διαφήμιση
Η γλώσσα της διαφήμισης είναι κατεξοχήν μεταφορική / υπερβολική με έντονη χρήση συμβόλων και σχημάτων λόγου (επανάληψη, ομοιοκαταληξία, λογοπαίγνιο, πλεονασμός, παρήχηση κ.ά.). Χαρακτηρίζεται από: 
  • πλήθος επαινετικών λέξεων ή εκφράσεων
  • επίθετα ή επιρρήματα συγκριτικού (και υπερθετικού) βαθμού
  • τεχνικούς όρους ή ξένες λέξεις/εκφράσεις
  • ρήματα σε προστακτική ή υποτακτική
  • πολλά σημεία στίξης
 
Τηλεοπτικές διαφημίσεις του '80 και του '90

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου