Η διαφήμιση είναι ένα σύντομο
πολυτροπικό κείμενο πειθούς που στοχεύει στη γνωστοποίηση και την προώθηση
ενός αγαθού/προϊόντος/μηνύματος ή μιας υπηρεσίας.
Συνήθως εμφανίζεται στα μέσα μαζικής
επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπο, διαδίκτυο) αλλά γίνεται επίσης με
αφίσες, φυλλάδια, πανό, φωτεινές επιγραφές και άλλα οπτικά και ακουστικά μέσα.
Η διαφήμιση προϊόντος περιλαμβάνει
- όνομα προϊόντος
- εικόνα (συχνά η εικόνα από μόνη της αποτελεί τη διαφήμιση)
- σλόγκαν ή ατάκα (σύντομη συνθηματική φράση),
- σύντομο πληροφοριακό κείμενο (περιγραφή, αφήγηση, επιχειρηματολογία, διάλογος, πρόβλημα-λύση)
Εκφορά του λόγου στη διαφήμιση
Η γλώσσα της διαφήμισης είναι κατεξοχήν μεταφορική / υπερβολική με έντονη χρήση συμβόλων και σχημάτων λόγου (επανάληψη, ομοιοκαταληξία, λογοπαίγνιο, πλεονασμός, παρήχηση κ.ά.). Χαρακτηρίζεται από:
- πλήθος επαινετικών λέξεων ή εκφράσεων
- επίθετα ή επιρρήματα συγκριτικού (και υπερθετικού) βαθμού
- τεχνικούς όρους ή ξένες λέξεις/εκφράσεις
- ρήματα σε προστακτική ή υποτακτική
- πολλά σημεία στίξης
Τηλεοπτικές διαφημίσεις του '80 και του '90
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου